Főmenü

135.752
MW
Adó 1%-nak felajánlása
Gyermekvédelmi rendszer online környezetben
Aktuális étlap
Energetikai korszerűsítés
Bemutatkozó videó
TAMOP 2.2.3
TIOP 1.1.1-07/1-2008-0226
Informatika verseny
Magyar Posta
Új OKJ
NAVA
Ökoiskola
Oktatási Hivatal
Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet
Commenius program
XIII. Árpád Informatika Verseny
XIII. Árpád Informatika Verseny
Angol verseny
Angol verseny
Október 23-i ünnepi műsor
Október 23-i ünnepi műsor
Gólyahét 2018`
Gólyahét 2018`
2k18 Gólyatábor
2k18 Gólyatábor
Árpád-nap 2018`
Árpád-nap 2018`
Tanévzáró
Tanévzáró
Érettségi
Érettségi
Weblap
Weblap
Ballagás
Ballagás
Ugrás a menüsorra
2018. december 10.
Judit
Demokrácia Hét (Fórum)
2012.04.18.
Kommentek

Kommunikációs és érdekvédelmi fórum

2012. április 18. 15 óra.

 

              A fórumon jelen voltak az iskola vezetés részéről Faragó Klára igazgató, Tóth Gabriella Igazgatóhelyettes, Dr Tóth Éva pszichológus, Jenei Norbert ifjúság segítő pedagógus, Lazányi Etelka Diákönkormányzat vezető és az osztályok képviseletében osztályonként egy-két fő. A fórumot egy film megnézésével indítottuk, mely 3 fiatalról szól, akik a számítógépen tartott kapcsolatuknak köszönhetően egy társukat öngyilkosságba kergetik. A film kapcsán beszélgettünk a személyes és személytelen kapcsolatok közötti különbségről. A jelenlévő gyerekek mind a személyes kapcsolatot tartják fontosabbnak. Úgy ítélik meg, jó, hogy vannak a különféle társasági oldalak, de szükséges önkontrollt gyakorolni ezek használatával kapcsolatban. Sajnos tudják, hogy a társaik nagy része majdnem függő ezekkel az oldalakkal kapcsolatban. Nem tudják hol a határ és akár éjszakába nyúlóan is fönn vannak a neten. Sokuknak ez az egy kikapcsolódási forma jöhet szóba, pedig az elszemélytelenedő kapcsolatok számtalan veszélyt hordoznak. Ezen szenvedélyek kialakulásában ugyan úgy mint az értékteremtésben nagy szerepe van a szülőknek és a tanároknak egyaránt. Tőlük elvárható a határozottság, a fegyelmezettség és fegyelemtartási képesség, a vidámság. Tanárok részéről a felkészültség, a módszertani és tárgyi tudás. A tanár legyen érzékeny tanítványai problémái iránt, ne csak tanítson! A tanár ne legyen jó fej, a kapott osztályzatot mindig írja be! Ne lehessen lebeszélni róla! Nagyon fontos, hogy következetes legyen és viselkedésével mutasson példát!

            A fegyelmezési eszközök, mint az írásbeli figyelmeztetések csak akkor hatékonyak, ha szülők is komolyan veszik és dorgálás jár érte otthon is. A jelenlévő tanárok és diákok véleménye szerint is sokszor egy tartalmas elbeszélgetésnek nagyobb a haszna, mint egy beírásnak. A kollektív büntetés nem hatékony, semmi értelme nincs.

             Az iskola nagyon szemetes, mindenkinek érdeke, figyelmeztesse a szemetelőket, hogy a nem kívánatos uzsonnás zacskó, papír zsebkendő, műanyagflakon a szemetesbe illetve a szelektív gyűjtőbe való.

 

Kistelek, 2012. április 23.

 

Lazányi Etelka
testnevelő tanár, az iskola DÖK tanára

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem az afg.hu nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák!