Főmenü

135.752
MW
Adó 1%-nak felajánlása
Gyermekvédelmi rendszer online környezetben
Aktuális étlap
Energetikai korszerűsítés
Bemutatkozó videó
TAMOP 2.2.3
TIOP 1.1.1-07/1-2008-0226
Informatika verseny
Magyar Posta
Új OKJ
NAVA
Ökoiskola
Oktatási Hivatal
Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet
Commenius program
XIII. Árpád Informatika Verseny
XIII. Árpád Informatika Verseny
Angol verseny
Angol verseny
Október 23-i ünnepi műsor
Október 23-i ünnepi műsor
Gólyahét 2018`
Gólyahét 2018`
2k18 Gólyatábor
2k18 Gólyatábor
Árpád-nap 2018`
Árpád-nap 2018`
Tanévzáró
Tanévzáró
Érettségi
Érettségi
Weblap
Weblap
Ballagás
Ballagás
Ugrás a menüsorra
2018. december 10.
Judit
Cybergeneráció – Informatikai ötletverseny
2008.04.30.
Kommentek
Cybergeneráció – Informatikai ötletverseny< Kedves Tizenévesek!

A Ti generációtok az első, amelyik születésétől fogva használhatja a számítógépet, az első, amelyik az informatika világába nőtt bele, azaz az első, amelyik ösztönösen együtt él a számítástechnikával. Olyan ötletek rejtőzhetnek bennetek, amelyekről az idősebbek még csak nem is álmodhatnak. Mi ezeket szeretnénk megismerni.

A versenyre olyan előremutató és innovatív ötletek, egyéni elgondolások beküldését várjuk, amelyekben megfogalmazzátok, bemutatjátok, hogy szerintetek az informatika és a világháló alkalmazásában milyen kihasználatlan lehetőségek rejlenek.

Ötleteiteket várjuk például az alábbi területeken:

  1. Interaktív média és internet
    E területen minőségi és interaktív közösségi digitális tartalmakra várunk ötleteket. Jó példaként szolgálhat a Wikipédia, a többnyelvű, nyílt tartalmú, közösség által fejlesztett webes lexikon, a bárki által hozzáférhető digitális glóbusz a Google Earth, vagy akár világ legnagyobb online piactere az ebay. Fogalmazzátok meg, hogy milyen, személyi számítógépen, vagy akár mobiltelefonon keresztül igénybe vehető digitális tartalmakra és szolgáltatásokra lenne még szerintetek szükség!
  2. Informatikai eszközök az oktatásban
    Cél az informatikai eszközök térhódításának elősegítse az iskolai oktatásban, hogy a lehető legtöbben és legnagyobb arányban használják az internetet és az informatikai eszközöket a tanulásra. Írjátok le, hogy milyen új informatikai megoldások tehetik még színvonalasabbá, érdekesebbé az oktatást, hatékonyabbá és szemléltetőbbé a tanulás folyamatát! Gondoljatok csak az interaktív táblákra vagy a Sulinet Digitális Tudástárára!
  3. Informatikai eszközök az idősek szolgálatában
    Olyan informatikai eszköz és szolgáltatás ötleteket várunk, amelyek az időseket segítik mindennapi életükben. Cél, hogy önálló életvitelüket, biztonságérzetük fenntartásával a technika segítségével a lehető leghosszabb ideig megőrizhessék. Fogalmazzátok meg, hogy szerintetek hogyan lehetne a digitális szakadékot csökkenteni a fiatalok és az idősek között, vagyis azt, hogyan lehet rávenni az idősebbeket, hogy éljenek a technika adta lehetőségekkel! Mutassátok be, hogy ti milyen módszerrel vennétek rá az időseket ezen eszközök használatára, hogyan ébresztenétek fel a nagymama és a nagypapa érdeklődését, hogy idegenkedését leküzdve megismerje, hogy mi mindent tud neki nyújtani a digitális világ!
  4. Informatikai eszközök a fogyatékkal élők szolgálatában
    Olyan informatikai eszközökre és szolgáltatásokra vonatkozó ötleteket várunk, amelyek a fogyatékkal élőket segítik mindennapi életükben, fogyatékosságuk leküzdésében, életminőségük javításában. Cél, hogy e speciális segítséget igénylő emberek a technika segítségével aktív tagjai lehessenek a társadalomnak, ne érezzék magukat kirekesztve. Példaként szolgálhat a mozgássérültek által egér helyett a számítógép vezérlésére használt kamera, amely követi a szem mozgását.
  5. Számítógépes játékok
    A számítógépes játékokkal játszik az egész világ, gyermek és felnőtt egyaránt. Olyan számítógépes játékok részletesen kidolgozott ötleteit, játékokhoz kapcsolódó hardverek (pl.: játékvezérlők), játéktípusok ötleteit várjuk, amelyek újdonságtartalmára építve a fejlesztők új játékokat dolgoznak majd ki. Nemcsak PC-n, hanem konzolon és mobilon futtatható játékon is gondolkodhattok. Bátran engedjétek el a fantáziátokat bármelyik játéktípusban, és a játék szólhat a legkisebb gyerekektől a felnőttekig bármelyik korosztálynak.
  6. Mobil eszközök és szolgáltatások
    Ugye mennyire jó, hogy a legtöbb telefonban már beépített kamera található, vagy az, hogy a mobil internet segítségével bárhol a világon megnézheted az e-mailjeidet, csetelhetsz a barátaiddal, fizethetsz a mozijegyért a mobiloddal, vagy rákereshetsz a térképen az úti célodra? E területen a mobilkommunikáció jövőjét meghatározó előremutató és innovatív ötletek beküldését várjuk.
  7. Grafika, dizájn
    Itt a lehetőséged, hogy kiéld a kreativitásod. Szeretnél mobiltelefon, számítástechnikai eszköz, multimédiás tartalom, vagy számítógépes program felületének tervezője lenni? Nincs más dolgod, mint pályázni formaterveddel a felsorolt területeken! Cél, hogy könnyen kezelhető, funkcionális, s nem utolsó sorban szemet gyönyörködtető dizájnötletek szülessenek, amelyek segítségével élmény lesz használni az egyes programokat.
  8. Egyéb informatikai megoldások
    Természetesen az informatika és az internet területét érintő valamennyi ötlettel pályázhatsz (szoftver, hardver, szolgáltatás). A lényeg, hogy merj gondolni egy merészet és hagyd, hogy szabadon szárnyaljon a fantáziád és érvényesüljön a kreativitásod. Egy ilyen gyorsan fejlődő területnek, mint az informatika, szüksége van az innovatív koponyákra. Könnyen lehet, hogy éppen a tiédre!

A beadandó pályamű terjedelme:

A beadandó pályamű, azaz az ötlet leírásának elvárt terjedelme: 2–5 A4-es oldal, amely tartalmazhat ábrát, fotót, csatolható hozzá futtatható állomány is.

A pályázat célkitűzéseinek elérése érdekében a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap terhére 2008-ban 100 M Ft-ot, azaz százmillió forintot biztosít.

Támogatást 300 pályázat kaphat.

Pályázhat minden Magyarországon tartózkodási hellyel rendelkező 7–12., illetve 13. osztályos általános, illetve középfokú tanulmányokat folytató tanuló.

Pályázni egyedül és csapatban is lehet. Egy csapat maximum 4 fős lehet. Az értékelésnek „A” és „B” kategóriája lesz korcsoportok szerint, „A” kategóriába tartoznak a 7 – 9. osztályosok, „B” kategóriába tartoznak a 10 – 13. osztályba járók.

Elnyerhető támogatás 330.000,- Ft pályázatonként.

Pályázati csomag:

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem az afg.hu nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák!